Voor 100 euro kun je bij modellenbureau Try-out models een fotoshoot doen. Voorheen stond het bedrijf bekend als My-Way en kwam in opspraak omdat het bedrijf nooit met opdrachten zou komen. Hier reacties uit het forum van Kassa van de Vara
Tipt » Wetenschap
Try-out models / My-Way - Modellenbureau oplichters?
-
-
ik ben dus wel betrapt, maar wat kan ik nou doen. ik heb betaald, fotoshooting gehaad, onprofessiole fotos op cd rom gekregen.
wat kan ik nou doen want ik ben zeer ontevreden en idd ze zijn oplichterijen.
help me, ik wil hun terug pakken want dit kan ik niet zo laten!
gr carina -
Ik ben zelf een keer meegeweest naar een shoot en dit ook later gehoord... (vandaar deze tip ook) er is niet veel aan te doen helaas, zoveel heb ik wel duidelijk. Bespaar je de energie en trap er niet weer in...
-
Tja echt een tip is het niet. Maar 29 juni 2008 om 11.00 is er weer zo een fotosessie. Ze zijn dan in Amsterdam.
Keienbergweg 57, 1101 GA te Amsterdam. grt Ingmar -
Dames en heren die lijden onder de oplichterij van Try Out Models....!!!
Ik heb natuurlijk ook een contract getekend bij Rene Bader zoals iedereen van jullie. Het probleem is dat we die 50 euro nu kwijt zijn.. (Gewoon betalen want die incasso dienst die komt echt..!!!)
Vandaag ben ik naar het juridisch loket geweest en zij kunnen hier niks aan doen omdat Try Out Models juridisch gezien in zijn recht staat doordat je hebt ondertekend. De stichting van de Ombudsman heeft mij laten weten dat er al een rechtzaak is geweest en die is verloren door het gebrek aan harde bewijzen. Ik heb alle programma's opgebeld die hierover gaan en ze zijn allemaal met zomerstop.
Dus wil je iets doen.. Stuur mij een mailtje als je harde bewijzen hebt voor oplichting of als je ook een klacht hebt. Vermeld in het onderwerp welk van beide het geval is zodat het makkelijker is voor mij ze te onderschijden.
Ik ga proberen om de 50 euro van iedereen die is opgelicht te declareren maar daar heb ik jullie hulp bij nodig en harde bewijzen..
Ik garandeer niks maar ik zal hier alles aan doen want nu hebben ze de verkeerde te pakken...!
Groetjes Natascha
(pseudoniem) -
Je kunt toch weinig ertegen beginnen vrees ik. Ze zorgen daar dat ze elk jaar toch een paar opdrachtjes doen en ze zijn een modellenbureau die modellen werk biedt... Zolang ze heel af en toe iemand werk bieden valt er denk ik niets tegen te doen....
-
zulke mensen gewoon NEGEREN.
-
ja.. ook ik was dol gelukkig met een foto shoot aanbod, maar ik werd vandaag gewaarschuwd om eens info te vergaren op internet....
nadat ik afgebeld had.. en heel heel onbeleefd ter woord was gestaan. Echt onbeschoft. Begon ook meteen!! over de annuleringskosten!! -
hallo nataschja..!!
ik weet zo niet hoe ik bij jou emailadres kom maar goed hier mijn verhaal..
ik had een afspraak op 5 oktober.. maar was mijn papier kwijt dus die had ik niet mee.. iki had het adres opgezocht op hun site en stond daar dus netjes op de juiste datum en de juiste tijd..!! meld ik me bij de receptie zeggen ze er niks van te weten.. vervolgens belt deze zeer aardige man van de receptie naar try out models nummer van de website hoe en wat deze man werd meteen afgeblaft hoe ie het in zijn hoofd haalde om ook maar op de zondag te bellen want dan waren ze dicht..!! dus wij helemaal vanaf friesland hierheen gereist toch maar weer terug.. nog geen twee dagen later ja hoor ligt de brief dat ik 50 euro moet betalen want ik was niet aanwezig..!! vervolgens ik bellen hoe en wat ja mevrouw wordt mij verteld u bent op het verkeerde adres aanwezig geweest en moet of die 50 euro betalen of u maakt een nieuwe afspraak en betaald alsnog 100... niks geen sorry enzoo alleen maar schreeuwerij.. tuurlijk ik zat fout dat ik mn pappieren niet mee had maar hoort zon bedrijf als je dat dan belt niet te vertellen dat je verkeerd zit en je dan iig wel naar het juiste adres te sturen.. hoe dan ook ik hoef hun kut fotos niet eens meer en die 50 euro stoppen ze maar in hun kont..!!
maar als ik jou kan helpen wil ik dat echt heel graag doen.. op dat die vieze oplichters maar snel falliet mogen gaan..!!
groeten judith
-
Hallo,
Eergisteren ben ik voor het eerst bij "Try-OutModels geweest en heb ik een gesprek met ene "Rene Bader"gehad.
Hij nodigde mij uit om de volgende dag gelijk een shoot te doen.
Stom als ik was ben ik daarop ingegaan en gisteren heb ik die fotoshoot gedaan.
Het was allemaal erg leuk en gezellig.
Tot ik vandaag toch even op internet ging kijken naar hun reputatie.
Ik stuit nu op een ton aan negatieve informatie over desbetreffend bedrijf.
Het toeval wil echter dat ik in de buurt woon van hun filiaal in Amsterdam en daardoor in staat ben hun op elk gewenst tijdstip een bezoekje te brengen.
Zo ga ik straks mijn jas ophalen.
Maar terzake; ik wacht nog even af wat er gaat gebeuren, indien ik geen bevredigend resultaat ondervind zal ik ook tot actie overgaan.
Natascha, ik zou graag jouw e-mail adres hebben zodat ik je op de hoogte kan houden van verdere ontwikkelingen.
Groet Jozo
Heb je een (betere) tip?
Na registratie kun je hier zelf tips en reacties plaatsen.